jak_ziskat_tvych_prvnich_sto_zakazniku

Dnes to bude o tvých prvních 100 opravdových zákaznících.🥰

Ahoj, moje jméno je Helena Lachowiczová a učím handmade podnikatelky rozjet prodeje tak, aby se na jejich výrobky stála fronta. Podníkám už skoro deset let z toho 5 let věnuji handmade podnikání. 

Rozjela jsem úspěšnou značku dětského oblečení Šibabi. 
Prodávala jsem zákazníkům až do Japonska. Na prodej mám skvělý recept. Používám strategii launchování, kterou používají nejúspěšnější značky světa, malý tvůrci, online podnikatelé, dokonce i Apple! 

 Nejčastější otázkou je, kde získat zákazníky. 

Jak prodávat vlastní výrobky? 💪 Mám tu ženy které dělají šperky, ženy co navrhují dámské oblečení, dětské, batůžkářky, jsou tu ženy, které odlévají resin, ženy které dělají do grafiky. Všechny do jednoho zajímá tohle téma. Tahle jedna věc. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
photo_2024-06-19_10-42-57
photo_2024-06-17_14-35-40_2_5ede0cfb-9b2c-4824-ad9a-535bfea15136

Co potřebujete k tomu, aby jste začali skutečně prodávat?

1. Znát svoje cíle (vyčíslit je, mít je co nejlépe definované, pokud nevíte na co vyděláváte, nevyděláte) 

 2. Pochopit vaši expertýzu ( umíte šít nebo umíte šít jen dětské oblečení? Expertýza je to první) 

 3. Zjistit, kdo je váš ideální zákazník a jak mu můžete pomoci (tohle je velmi důležité, pokud nevíte, co můžete pro lidi udělat a proč by měli chtít vaše produkty, proč by se někdo obtěžoval je chtít a platit vám za ně?) 

 4. Navrhnout produkty, které naplňují potřeby ideálního zákazníka (to je těžké a prakticky zjistíte, že to co se líbí vám se prostě jen tak prodávat nebude nebo to bude složité prodávat) 

 5. Získat pozornost a zájem ( musíte zajistit, aby vás někdo vůbec měl šanci najít. Tedy být tam, kde je zákazník a vytvořit takový obsah, který ho zaujme, natahujete brokovnici) 

 6. Prodat jim (ano, prodat jim. Udělat kolem vašeho prodeje humbuk, získat ještě více pozornosti zapálených lidí a ty proměnit ve správnou chvíli v zákazníky)

Tento kompletní SET up je pro úspěch klíčový a já vás to naučím. V mém klubu projdete 8 týdenním školícím tréninkem, kde základní stavební kameny postavíme spolu. Přihlaste se zde pokud ještě nejste členy!
img-m5j1AdAIqeUqAeiXHO1k8G3d

Dnes vám povím, jak získat pozornost na vaši stranu! 


Naučím vás pracovat s návodem 500 nápadů na obsah, který jsem vytvořila a který vám pomůže v nejtěžších začátcích vytváření obsahu pro vaši cílovou skupinu. Je to váš průvodce, který vám pomůže pochopit, co očekávají lidé na vašem profilu a

o čem byste měli na svém profilu mluvit. 

Nápady na témata jsou obecná nebo přímo směřovaná na vaši konkrétní kategorii. V průvodci je přes 500 nápadů na konkrétní témata👌, která dále rozčleňuji podle efektivity na virální, edukativní, autoritativní. 


Tyto okruhy vám pomůžou uchopit téma tak, aby vám pomáhalo budovat komunitu, která vám důvěřuje a považuje vás za experta. Ale také vodit spoustu nových sledujících na profil, kteří vás doposud neznali.

Jak pracovat se šablonou?

Šablonu si zakupte ZDE na mém eshopu jako balíček nebo si je stáhnete v klubu Handmade Elité (pokud nejste členy, napravte to)


Poté se přihlaste do účtu zákazníka a stáhněte si ji do svého PC. Otevřete si ji a prohlédněte si témata od začátku. Tedy od obecných témat. 


Témata jsem seřadila tak, jak jsou žhavá a jak se jim daří v instagramovém světě. 


Jsou to témata žádaná, prakticky nejfunkčnější na tvůrčích profilech. 


Jak to vím? Udělala jsem si obrovské rešerše mezi tvůrci, do kterých jsem investovala neuvěřitelné množství času a sledovala, jaké příběhy, jaké reels a jaké příspěvky mají největší odezvu. 


Pochopila jsem souvislosti mezi jednotlivými tématy a začala sbírat data. Tohle dělám poslední 2 roky. 


Našla jsem témata, která fungují a mají nejlepší odezvy publika, protože: 


- vypráví příběhy a lidé milují příběhy, je to nejstarší formát, kterému lidé rozumí a rezonuje 


- nesou prvky reality show, což je velice lákavé a atraktivní


- vtahují do děje ukazují pravdu, realitu, jak se to dělá a to je velmi zajímavé. Budí to v lidech zvědavost a touhu objevit.

img-q2xpzHHQukaAucY70skG2lJy

Jak fungují jednotlivá témata na zákazníka?

Toto jsou klíčová a funkční spojení. Upravila jsem je a dala vám na zlatém podnose. Ale jak tedy s nimi pracovat efektivně?


Tak, dnes se podíváme právě na to! Tento návod nikde jinde nenajdete. Témata jsou rozdělená následovně:

➡️ Virální - To jsou témata, která mají potenciál oslovit velký počet lidí a získat na vaši stranu sledující. Jsou to tzv. NOSNÉ MYŠLENKY a dokáží získat pozornost na vaši stranu. 

 

➡️ Edukativní - Tyto témata jsou už více cílená na pochopení vašich výrobků, toho, co děláte, jak fungují vaše věci, jak se vyrábí. Tyto témata mají za úkol vybudovat důvěru a předat hodnotu. 


➡️ Autoritativní - Témata, která vás postaví v očích zákazníka do role autority v tzv. osobu v bílém plášti(tipicky doktoři jsou autority). Pomohou vám nastavit teplotu důvěry vašich zákazníků na maximum, protože v nich prokazujete svoji odbornost, zkušenosti.

Kde doporučuji začít?

Nejprve začněte s virálními příspěvky. 


Začneme získáváním zájmu. 


Protože abyste mohli pak posunovat člověka dál do trychtýře a zahřívat jej, musíte nejprve získat jeho pozornost a follow. Zaměřte se tedy na tvorbu jednoho tématu, které zpracujete ze sekce virální. 


Doporučuji začít tímto: 

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 


💯 Téma: Nahlédněte pod pokličku mé handmade dílny Ukážu vám, jak to u mě vypadá a jaké nástroje používám💯

img-8HOw8hC7sJBTEOYZyL8SrS5r

Jak na to?

Začněte s formátem Reels. 

 1. Připravte svůj tvůrčí prostor na natáčení 

 2. Nejprve udělejte krátký záběr na sebe a naznačte pozdravem, pozdravte nebo ukažte rovnou, kam jdeme 

 3. Následující záběr ukáže cestu do vašeho místa 

 4. Následující záběr ukážete při pohybu rychlý průchod vaší dílnou, místem 

 5. Potom detaily a záběr na různé části vaší dílny, komentář

 6. Udělejte záběr, kde ukazujete nějaké konkrétní náčiní, které je pro tvorbu typické, krátký komentář co vidíme 

 7. Udělejte záběr, kde ukazujete další náčiní, opět krátky komentář

 8. Poslední záběr udělejte na vaše výrobky - dejte si záležet, ať jsou připraveny na prezentaci - skoro jako byste je chtěla někomu prodat, v krabičkách, na stojanech, na ramínkách, vyžehlené, s etiketami...

Toto vše sestříhejte v aplikaci Capcut na jednotlivé záběry pomocí vložení více videi do jednoho editovaného filmu.


Pokud zvládnete, klikněte si na Zvuk, Nahrát, modré tlačítko nahráváte zvuk jako druhou stopu 


Důležité. Pokud nahráváte druhou zvukovou stopu, tu první si musíte ztlumit pomocí bočního tlačítka Ztlumit zvuk klipu.

Reels se musí vejít do 90 sekund. 
➡️ Vyberte hudbu. 

Doprovoďte popisky a titulky (zprvu stačí, když je vložíte ručně nebo přes aplikaci Captions) a doplňte popiskem. 

CTA neboli Call to Action (výzva k akci)  - na konec videa - shruba 6 sekund před koncem umístíte CTA a to tak, aby vyzývalo ke sledování. 

Napíšete:

1.  “Líbí se ti moje video? Klikni na můj profl a SLEDUJ můj kanál pro další obsah.” 
 nebo 
2.  “ SLEDUJ můj profil a už ti nic neunikne”
 nebo 
3. “ Chceš vědět více? SLEDUJ můj profil a nic ti neuteče!”

 Tyhle věty můžeš doprovodit například šipkou, barevným zvýrazněním slova SLEDUJ. Důležité je ale říct lidem, co mají udělat, aby to skutečně udělali. Tento postup má mnohem větší množství konverzí než kdyby tam výzva k akci nebyla.
img-fefm2Bhkz43f1JZkICbB7Mgy

Co do popisku?

V popisku použijte Háček. 

"Tohle je tajemství mého prostoru" nebo "5 věcí, které mi pomáhají" nebo "Tohle jste ještě neviděli". 

Dostanete tak do popisku mnohem více tajemství a člověk má chuť jej odhalit. 

Tento Hook použijte i jako popisek do videa napřímo a umístěte jej tak, aby byl vidět první 3 sekundy na obrazovce a byl čitelný. A napište, co všechno pro vás znamená váš prostor. Co v něm máte, co je nejdůležitější, jak to máte uspořádané. Co není zase až tak cool, co vám tam nejvíc vadí. A odpostujte!

Edukativní témata

Jako další téma si vyberte z části Edukativní témata
 
Může to být například téma: 

Téma: Krok za krokem, jak vzniká můj handmade výrobek Ukážeme si celý postup od návrhu po finální kousek 

Postup je stejný jako v předešlém případě. Cílem je prohloubit důvěru lidí, kteří přijdou na profil a dát jim další obsah, který více člověka vtahuje do tvorby.
img-qgoDlALqMLb9ybAzvarE4Z5d

Začněte opět s Reels

1. Začněte záběrem na sebe u stolu, jak plánujete novou věc (na papír, notes, sešit). 

2. Pak přejděte na záběr, jak vybíráte materiály (na PC, v poličce, z krabice, přebíráte se jimi). 

3. Následně záběrem na sebe, jak tvoříte (zde můžete použít klidně starší záběry, které máte). 

4. Poté detailní záběr na finišování výrobku (například poslední nacvakání druků, navléknutí zapínání, poslední finiš touch etiketou).   

5. Poslední záběr bude na hotový výrobek, který ukážete v plné kráse v ruce nebo na modelce, modelu, sobě.

CTA:🦺

Zde můžete použít dva druhy CTA. 

Ulož si to na později jako inspiraci, sdílej s přáteli - podpořit dosah příspěvku, nebo můj oblíbenější: Napiš mi do komentáře, co by jsi chtěl(a) vědět detailněji, co tě na procesu zaujalo, co tě ještě zajímá. 

Tento CTA pomůže podpořit šíření Reels a zapojuje publikum. Aktivní lidé mají mnohem větší motivaci později při launchi nakoupit. 

Tyto dva druhy CTA doporučuji střídat a testovat, který má u vás lepší úspěšnost.
img-fWGkCUkZt7Fnlr38HBkIwRWd

Používat šablony je snadné

Díky šablonám teď už nemusíte vymýšlet témata, které mohou lidi zaujmout. Máte témata na několik měsíců připravené dopředu a stačí jen vzít téma a podobně, jako jsme si je ukázaly, si je rozpracovat.

Nezapomeňte taky na tohle:

➡️ Témata se dají recyklovat (jakmile ti dojdou nápady, začneš prostě znovu celou sérii a nebo mírně změníš zadání)

➡️ Můžete si vybírat témata od příbuzných oborů

➡️ Můžete remixovat staré posty a reelsy, upravit je a postovat znovu

➡️ Můžete znovu vytvořit úspěšné příspěvky

Díky této strategii budete mít našlápnuto k tomu, aby jste v následujících několika týdnech získali 100  dalších sledujících, nebo 100 potenciálních zákazníků. 

Pamatujte, nepotřebujete velké publikum ale kvalitní publikum. Jako handmade tvůrce můžete úspěšně prodávat a mít pěkné příjmy i s pouhou tisícovkou fanoušků.

Kvalita v tomto hraje největší roli.

Ať se daří
S pozdravem Helena Lachowiczová